handla.blogg.se

Veckohandling

Publicerad 2013-04-08 20:53:17 i Allmänt,

Var till COOP för att handla för veckan. Nu ska jag inte behöva något mer (om jag inte måste köpa till mjölk i vanlig ordning).
 
Butiksbakat bröd 10,-
Keso 12,95,-
Kiwi, 4 st, 7,92,-
Mjölk, 3 st 25,05,-
Morötter, 1 kg 4,95,-
Kasse 1,75,-
Mild lättyoghurt 14,95,- (kan behöva köpa mer yoghurt då det blivit en favorit här hemma)
Äpplen, 0,944 kg 11,75,-
 
Summa: 89,21,-
 
Övriga kostnader:
 
Latte 28,-
Korv på ikea 5,-
 
Dagens summa: 122,21,-
 
Vi åt pannkakor som jag gjorde igår till middag.
 
Jag tror nog inte att jag kommer att behöva mer mjölk då jag nu har tagit beslutet att inte göra min bukplastik före sommaren så jag har börjat att ta min antibiotika mot min akne. Så då kan jag inte dricka så mycket latte då jag inte får dricka mjölk tre timmar före/efter tabletten. Därför dricker jag svart kaffe på morgonen och inget kaffe efter 18. Så mjölkkontot går förhoppningsvis ner (och kaffekontot med). Jag skulle helst vilja dra ner på kaffet överlag så jag tänker försöka dricka så lite som möjligt utan att jag får ont i huvudet (därför dricker jag mitt kaffe svart på morgonen fast jag inte alls tycker att det är gott) men utan kaffe kommer jag inte igång helt enkelt...
 
Men nu har jag allt hemma för kommande vecka så i morgon är min plan att redovisa 0,- igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela