handla.blogg.se

Äta ur frysen

Publicerad 2013-08-15 14:55:12 i Allmänt,

Nu är jag igång på riktigt att äta ur frysen. Jag rensade den idag, det fanns en hel del kvar men däremot åkte all färdig mat ur frysen nu. Jag äter den inte så jag fattar inte varför jag ens sparar portioner med färdig mat? Det är inte så ofta som det blir en hel portion över men det händer ju ibland. Jag är rätt duktig på att laga rätt mängd mat för oss och inte så mycket mat går till spillo. Det som hamnar i frysen är oftast när jag gör efter ett recept och då gör 4 normala portioner. Eftersom jag och ungarna äter MAX 2 av dom (jag skulle säga max 1½ egentligen) så hamnar mycket i frysen som sen aldrig blir något med.
 
Idag blir det falukorv, kokt potatis och blomkålsgratäng till middag. Vi får se om det är någon annan än jag som tänker smaka på blomkålen ;)

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2013-08-15 20:14:58

Jag tycker det är jättebra att ha färdiga portioner i frysen jag. Perfekt om det inte blir nåt till matlåda (bara att koka pasta/ris/potatis till om det behövs) eller om nån är hemma och är sjuk eller nåt. Men går det inte åt så är det väl ingen mening med att spara förstås.

Svar: Jag har lite färdiga schnitzlar och sånt i frysen men jag har sällan tid att hålla på att värma mat och/eller koka pasta/ris/potatis till lunch. Jag jobbar så jag bara kommer hem fort (om jag ens kommer hem och äter) och finns inget helt färdigt äter jag en happy meal på donken istället, enklare så :) Därför försöker jag alltid att laga så det räcker precis till middag och en lunch till mig, oftast funkar det :)
Lotta

Postat av: Annette

Publicerad 2013-08-15 20:18:35

hej hej.
jasså du gör med rensning?
här slängde jag 2st 2kg klumpar med kött går som sambon köpte billigt för 20kr/kg. han köpte 3st 2kg klumpar,men den första vi öppnade luktade surt!
så ut åkte 120kr!!!
blä.....
jag bloggar numera på engelska,för att träna.du känner igen mig ,det är jag säker på,kolla bilderna i dagens blogg på min katt Pip.
kram,du ligger i min blogglista!

Svar: Vad tråkigt att behöva kasta kött! Men hellre det än att äta surt kött av ren snålhet om man säger så :) Jag bokmärker din nya blogg då :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela