handla.blogg.se

Impulsköp

Publicerad 2013-08-29 05:59:56 i Allmänt,

Igår betalade jag 499,- för något bara sådär. Fick för mig att kliva in på min gamla bilskola och kolla hur jag måste göra för att uppgradera mitt körkort. Jag har bara kort för automat och ville få börja köra manuell låda. Pang bom stod jag med en testtid några timmar senare. 499,- kostade den. När vi åkte iväg sa han att jag nog behövde 5-10 lektioner innan jag fick kortet. När han lyckats få mig att tro på mig själv och köra tillbaka genom innerstan i rusningen med manuell låda (något jag gör varje dag med automat men att dessutom växla är ju lite mer när man kört automat i 9 år) för att slutlingen stanna utanför bilskolan (något han inte heller planerat men insåg att jag faktiskt klarade av) var han nere på max 5 lektioner. Om jag bara körde på skolan. Körde jag dessutom med Matte så trodde han på 2-3 lektioner, bara så han kunde se att jag kunde växla. Jag har gett mig fan på att bara betala en lektion till, max 2 ;) Körlektioner är dyrt så det vill jag inte lägga mer än nödvändigt på!
 
Vad konstigt det kändes att sätta sig och övningsköra igen efter över 9 år! Men det här ska nog gå bra. NU ska jag beställa ett handledarintyg till Matte och sen kan vi tuta och köra ute. Eftersom jag har körkort kör jag på det och måste inte ha körkortstillstånd och Matte måste inte gå handledarkursen utan man kan bara beställa ett intyg så det här ska nog gå fort och smidigt hoppas jag :)
 
Jag trodde aldrig jag skulle våga göra det. Jag har alltid tyckt att det är jätteobehagligt att köra manuell låda men nu så. Nu är jag på g :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela