handla.blogg.se

Irriterande bankkontakt

Publicerad 2013-08-27 05:59:00 i Allmänt,

Jag tål inte Mattes bankkontakt. Igår var vi där igen för att han skulle lägga om bostadslånet från ett blancolån (eftersom det inte fanns pantbrev direkt efterombildningen fick det bli blancolån först) till ett bolån. Allt borde vara enkelt men hon "glömmer" att berätta saker hela tiden. Så jag får sitta och säga saker till honom hela tiden. Som om han låser lånet åker han på att betala ränteskillnaden om han löser det tidigt. Det är inte det att jag inte vill att han ska låsa lånet men jag anser iaf att han ska veta hur det funkar!
 
Eller när hon pratade om fondspar. Hon "glömde" att berätta att man får skatta 30% på vinsten. Det kan jag tycka att man som bankkvinna ska iaf säga när man rekomenderar någon att skaffa ett fondspar.
 
Hon tjatade om bank-id. Matte är helt oinresserad av datorer, han gillar dom helt enkelt inte. Han fattade inte vad bank id var. Hon fortsatte att upprepa ordet bank-id säkert 30 ggr. Tillslut fick jag enkelt förklara vad det var. Om han inte vet vad det är (aldrig använt sig av e-leg) så kan du säga namnet tusen ggr, han förstår det inte bättre ändå.
 
Det finns fler exempel på liknande saker. Han är inte inresserad och vet ingenting om såna saker. Jag är däremot jätteintresserad av ekonomi och har läst om bolån även fast jag inte har något själv så jag kan förklara för honom. Kanske tur det eftersom hans bankkontakt inte är intresserad av att lära honom... Det var likadant förra gången vi var där. När jag berättar hur det funkar så suckar hon och svarar svävande. Okej, jag kanske är jobbig men jag kan inte låta bli att tycka att det inte ska vara mitt jobb att lära honom hur det funkar.

Kommentarer

Postat av: frugal timez

Publicerad 2013-08-27 13:31:27

Hej.
Samma sak här!
Nu när vi skulle ha dator,va det jag som prompt skulle ha windowsbaserat!
Lite dyrare, men jag kan det och kan enkelt lära sambon, som precis som din kille, inte är speciellt intresserade utav datorer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela