handla.blogg.se

Matveckan

Publicerad 2013-08-22 06:50:42 i Allmänt,

Det har gått ganska bra med matplaneringen den här veckan och jag ska fortsätta att planera på samma sätt nästa vecka. I onsdags vart det dock ingen soppa så spenatsoppan får bli nästa vecka (jag har hört att det är en bra grej att köpa spenat om man ska göra spenatsoppa ;)), då vart jag dessutom jättesen så då fick vi käka mat ute på vägen hem. Inte alls vad jag ville men ibland så!
 
Igår och idag blir omkastat, jag visste att jag skulle bli sen igår och behövde enkel mat så jag tog fram korv igår. Sonen gick hem till en kompis efter skolan så det vart lite korv och makaroner över så idag tog jag fram köttfärs och så gör jag en makaronipudding med resterna och köttfärs. Jag måste bara köpa lite lök till den idag (och den sedvanliga mjölken då såklart). Den här veckan har jag handlat extremt lite mat precis somjag planerat. Känns bra! Jag plockar i frysen istället :)

Kommentarer

Postat av: annette

Publicerad 2013-08-22 20:46:50

Hej hej.
Samma här,frystömmning på gång.
15 rätter fick jag ihop med bara grädde som inköp,så köpte 1 liter. Idag blir det pannkakor :)

Svar: Skulle jag vilja äta bara kött och potatis hade jag nog kunnat leva u frysen en månad eller nått, hehe. Men jag är dålig på att hitta på mat just nu känner jag...
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela