handla.blogg.se

Min frukost

Publicerad 2013-08-20 06:31:54 i Allmänt,

Jag försöker just nu lägga ifrån mig sommarens dåliga vanor. Både när det kommer till kostvanorna och även ekonomin. Idag börjar sonen i skolan (i trean, vart tog min bebis vägen?) så nu är sommarlovet slut. Vi har grönan kvar men det tar vi i september sen, när det förhoppningsvis är lite svalare och inte lika mycket turister i stan (dvs, kortare köer till karusellerna).
 
Jag tänker mycket på ekonomin och nu är planen att handla så lite så möjligt i början på månaden för att ha så mycket som möjligt kvar i slutet på månaden. Då kan jag handla det jag behöver om jag vill. Nu är det iofs skolstart så sonen kan ju behöva något. Hans far har önskat ett par jeans att ha där, jag anser väl att det kanske inte är min sak att köpa men har dom inte råd får jag självklart göra det!
 
Hur som helst min frukost var det ja. Sommarvanorna ska bort och nu är det nyttig mat på intåg!
 
Min frukost idag.
 
 
Filmjölk, müsli, ägg, kaviar, kaffe och min dagliga pillerdos (kalcium, järn, folsyra, B12 och multivitamin). Jag är mätt som sällan och är redo för en arbetsdag på stan! Det enda som tar emot är att det idag kommer att vara köer på motorvägen och att jag som vanligt kommer att sitta och irritera mig på att jag bara hittar för små parkeringsplatser för min bil och önska att jag hade en ny bil NU. Jaja, den dagen kommer väl den med...

Kommentarer

Postat av: Annette

Publicerad 2013-08-20 13:55:17

hej
ja åren går! sambon och jag firade 8år tillsammans nu 3 Juli.
varför inte dela upp det på 4 veckor istället så du alltid har pengar?
om du har 2.000kr,så delar du det på 4veckor och då blir det 500kr/vecka.
ska själv göra så denna månaden tänkte jag,för jag har bara 1.300kr till mat/hygien denna månaden.(1.300/4= 325kr/vecka,eller om man så vill 46kr/dag.)
ska göra en samanstälning vartefter.

Svar: Jo jag ska göra så men varför ska jag springa och handla, lite så jag känner :) Bättre att ha som mål att bara köpa det nödvändigaste i början på månaden och finns pengar över kan man köpa det där extra som man annars inte hade tagit sig råd till. Så jag inte köper något i början så pengarna nästan är slut sen... Såg nu att jag skrivit lite kryptiskt ;) Jag kommer att ha 800,- i veckan. Detta är inga pengar för mig om jag går och shoppar, så då sparar jag hellre lite i början så jag kan shoppa loss om jag skulle känna att jag vill och behöver.
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela