handla.blogg.se

Storshopping!

Publicerad 2013-08-21 17:18:56 i Allmänt,

Idag har jag shoppat för 799,- bara sådär. Men inget onödigt alls! Barnens Hus hade total utförsäljning pga konkurs. Min jänta blir fyra år om två månader och jag kände att det var dags att vända henne i bilen. Jag vet att det är lite för tidigt och helst skulle jag velat ha henne bakåtvänd tills hon är 6 (det var planen) men hon är så förskräckligt åksjuk så jag pallar inte att vänta. Att behöva sanera henne och bil flera gånger i veckan är inte roligt och vart man än ska sitter man på helspänn.
 
Så jag gick dit och kollade. Eller jag gick inte bara dit. Jag parkerade på ElGigantens parkering långt bort och gick dit. Sen stod jag i kö i nästan 1½ timma innan dom öppnade. Kön var galet lång men jag stod väl på plats 20 ungefär. Så jag rusade in till barnstolarna och var glad att jag skulle ha en bältesstol för det fanns det många av, babyskdd var det också många av, däremot fanns det ytterst få bakåtvända stolar. Jag stod och velade mellan 3 stolar. En för 699,-, en för 799,- och en för 909,- Jag tog den som var smalast och det var den för 799,-
 
Jag var i närheten av återvinningen på eftermiddagen så jag åkte dit och kastade hennes bakåtvända (den var ungefär 8½ år gammal, köpt till sonen när han var bebis och dessutom har den varit med om nästan 4 års kaskadspyor så tanken på att sälja den fanns inte faktiskt) och åkte till dagis. Jag frågade jäntan vad hon helst ville ha i bilen. En ny stol som brorsan var svaret. Tror ni hon flippa när hon insåg att hon fått en! Jag fick höra glädjetjut hela vägen hem och hon berättade om allt hon såg, en helt ny värld har öppnats för henne. Sen kom orden som gjorde min dag. "Tack mamma, du är så snäll!"
 
Ingen spya på vägen hem heller, underbart :)
 
Idag har en sak hänt som fått mig att vilja spara ännu mer. Inte mer pengar men jag har blivit mer besluten att spara det jag planerat. Inget dåligt alls, en känsla bara. Trots att jag borde vara nedslagen idag mår jag bättre än på länge! Jag är galet lycklig över det jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela