handla.blogg.se

Vad äta?

Publicerad 2013-08-16 07:10:48 i Allmänt,

I morgon ska vi åka och hämta Matte hos honom och sen åka till andra sidan stan för att gå på Naturhistoriska. Allt blir lite dumt nu iom att han inte har en egen bil så vi måste åka 30 minuter till honom för att hämta honom men det är värt det för att få träffa honom såklart :)
 
Sen åker vi hit och då är frågan vad vi ska äta? Jag vill egentligen köpa spareribs på City Gross som tydligen var billigt men det känns väldigt onödigt då frysen är full fortfarande! Matte har dessutom något problem med magen just nu och svårt att äta viss mat så en gryta känns bättre men jag hittar inga roliga recept. Jag vet bara att jag inte tänker handla en massa! Jag har 452,- kvar på coop. Eller egentligen är det 249,- till då jag köpte Mattes kokbok på kortet och det skulle tas från spenderarpengarna men klarar jag mig är jag mer än glad såklart ;)
 
Jag inser att 3000,- är ganska lagom för mig och barnen. Trots att jag köpt en del onödigt så kommer det att räcka, det känns bra att jag har lite mer koll på matpengarna, förut handlade jag massor mer tror jag. Eller iofs vet jag inte riktigt...
 
Sonen har gått från att äta svindyra frukostflingor med yoghurt till att äta müsli med filmjölk och det har dragit ner mina kostnader något. Ett paket basmüsli kostar lika mycket som ett paket flingor men räcker 4 ggr så länge. Jag köper en enkel basmüsli och sen köper jag bananskivor, pumpafrön och nötter i lösviktsmüslin dom har på coop (helt enkelt för att sonen inte vill ha nötter i sin müsli så vi får helt enkelt blanda till vår egen müsli som vi vill ha den). Det hade säkert blivit ännu billigare i längden att göra sin egen müsli men det orkar jag helt ärligt inte stå och hålla på med.
 
Just nu står fördegen till mitt surdegsbröd på diskbänken och gottar till sig. Eftersom det krävs vissa förberedelser för att baka surdegsbröd kan jag bara göra det när jag är ledig. Eller så får jag hitta ett annat recept :) Men om två timmar är fördegen klar, sen ska allt blandas ihop och jäsa sammanlagt 3-4 timmar innan den ska in i ugnen. Ska bli så gott med hembakat surdegsbröd igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela