handla.blogg.se

Veckans matplanering

Publicerad 2013-08-18 08:59:15 i Allmänt,

Jag blir tokig på maten. Det driver mig till vansinne att komma på ny mat vareviga dag. Så nu tänkte jag prova ytterligare en ny sak den här veckan! Jag bestämmer i förväg vad som ska ätas men inte rätten. Svårt att fatta vad jag menar gissar jag men jag vet inte hur jag ska förklara det ;) Men så här:
 
Söndag: Gryta
Måndag: Kyckling
Tisdag: Soppa
Onsdag: Köttfärs
Torsdag: Korv
 
Jag försöker att planera vilken bas/sorts mat som ska tillagas och så får jag bestämma utifrån det sen. Kanske kan det funka bättre? Jag blir galen på att komma på mat vareviga dag och jag tar sällan fram mat ur frysen i tid och så blir det något enkelt, alternativt så köper jag nytt. Inte så himla bra faktiskt!
 
Helgen är inte planerad eftersom ungarna ska till pappa och jag åker hem till Matte som vanligt på fredag. Soppan kommer att bli spenatsoppa med ägg då bägge ungarna älskar det och jäntan tjatar om det mest hela tiden. Nu ska jag gå och kolla i skåpen vad jag har att stoppa i dagens gryta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela