handla.blogg.se

5:2

Publicerad 2013-12-21 09:46:57 i Allmänt,

Läste inne på SEBs internetbank om att tillämpa 5:2 även på ekonomin. Leva som vanligt 5 dagar i veckan och spendera så lite som möjligt två dagar. Så det ska jag börja med. Hur mycket jag kommer spara vet jag inte, troligen inga jättesummor då jag faktiskt lever rätt snålt till vardags numera. Om man jämför med förut alltså, jämför man med många andra är det säkert inte alls så snålt.
 
Nu har jag betalat alla räkningar och insåg att jag hade en extremt bra månad ekonomiskt. Så nu kommer jag att lägga undan en rejäl slant på sparandet. Både till bufferten, köksmaskinen och till förlovningsringen. Vi kommer vänta ett tag med ringarna dock. Guldsmeden där killen köper allt guld (senast en guldkedja till sig värd 50 000,-) har ofta riktigt bra kampanjer. Just nu har han en deal att man betalar fullpris för killens ring (den han ska ha kostar 8 000,-) och sen får man halva priset på damringen, oavsett vad den kostar. Den jag hittade där som jag vill ha kostar strax över 20 000,- så jag inväntar ett liknande erbjudande så kan jag få den ringen jag vill ha för kanske 12 000,- Vi får alltid superbra rabatter av honom (killen kedja fick han inte betala 50 000,- för utan han betalar ganska mycket mindre) eftersom vi är stamkunder. Hur som, vi stressar inte, köper inga ringar på avbetalning utan sparar ihop, inväntar ett bra erbjdande och köper det vi vill ha. I höst kommer han att ha 37% på allt i butiken så kanske väntar vi tills dess, då får vi killens ring också billigare. Jaja, vi får se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela