handla.blogg.se

Julen närmar sig

Publicerad 2013-12-21 08:32:22 i Allmänt,

I dag ska vi hem till mamma och pappa för lite julmat och sånt. Lilla jul kanske många säger? Eftersom min syster och hennes man åker till hans föräldrar i Österrike i år får man lösa det så här :) Jag och min syster kommer inte köpa något till varandra. Hoppas jag iaf, inget är sagt i år. Jag har iaf gjort i ordning en liten påse med lite smått och gott. 1 flaska rödtjut (som jag fick i julklapp från en fastighet jag sköter om, jag dricker inte rödvin så det passade ju perfekt), lite godis jag köpt, vaniljknäck jag gjort, saffransskorpor (även dom har jag gjort själv) och slutligen ett ljus i form av en julgran som jag köpte på en liten julmarknad på ett gårdsmejeri i närheten av Matte. Ljusen är handstöpta och sånt älskar min syrra så det blir toppen det :) Mina föräldrar får en likadan påse minus vinet då dom inte heller dricker rödvin. Den andra flaskan rödvin (jag fick en julklapp med belgisk choklad och rödtjutet och mina föräldrar fick en likadan påse) kommer jag att ge bort till mitt ex och hans sambo när vi ska dit på juldagen och fika lite.
 
Annars har som vanligt pengarna sprungit iväg. Ungarnas julklappar gick på mindre än jag räknat med men ändå så är pengarna slut. Det är okej, det är därför jag har sparat pengar till jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela