handla.blogg.se

Ang sparande

Publicerad 2013-02-02 08:29:48 i Allmänt,

Min plan är ju att spara 4000,- i månaden men det har ju inte gått så bra än så länge ;) Men jag kommer att komma dit hoppas jag! Men sen idag insåg jag ju att jag "sparar" nästan 2000,- hos Skatteverket också. Nu tänker jag fortsätta att försöka komma upp i 4000,- men jag inser att det är svårt med två barn att låsa upp en så stor del av pengarna varje månad. Jag vill leva här och nu också, jag älskar att inte behöva vända på varenda krona, att kunna köpa det jag vill men jag måste ju dra en gräns någonstans. Nu har jag dragit gränsen och kommer inte handla något mer än så lite mat som möjligt så jag kan unna mig lite extra i helgen som kommer när jag och killkompisen ska ut och ha det trevligt.
 
Han snackade om att åka och äta på något slott (ni kanske märker att jag blir rätt kraftigt uppvaktad just nu ;)). Även om han vill bjuda så vet jag att han inte heller har så mycket pengar då han är säsongsanställd och just nu är det lågsäsong så jag ska försöka styra upp det där för det är väl inte jättefett för honom heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela