handla.blogg.se

Budget för mars

Publicerad 2013-02-20 08:22:11 i Allmänt,

Jag kommer efter att ha betalat våra sängar ha kvar 5000,- till mat och nöjen. Den här månaden tänkte jag prova något nytt. Först åker jag och handlar all basmat för den här månaden. Sen delar jag upp det som är kvar osv...
 
Kvar efter räkningar + sängar: 5000,-
Bashandling: 1000,-
Spara: 500,-
Naglar: 400,-
 
Kvar är sen 3100,- som jag delar upp på 4 och kvar blir då 775/vecka. Jag funderar på om jag ska ta ut pengarna kontant igen för det var enklare att hålla i pengarna då helt enkelt!Men det ska inte vara några större problem att hålla detta känner jag. Så länge det inte blir en massa kalas och discon för sonen. Det har ju varit helt galet många discon senaste tiden...
 
Jag kommer att ha 1000,- mindre än jag hade haft om jag inte köper sängarna men det är bara att köra! Kan jag köpa sängarna på en gång och sen ha det gjort så gör jag det :) Jag hoppas att det funkar bra för mig att göra på det här sättet, det känns som att det kanske är ett bra sätt för mig att hålla mig ifrån mitt lila Ica i parti och minut! Har jag allt hemma så behöver jag inte springa och handla varje dag. Då är det bara lite bröd, mjölk, pålägg och grönsaker jag behöver köpa. Tänkte börja baka igen också men just nu hinner jag inte det, men snart är skolan slut så då kan jag köra på det igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela