handla.blogg.se

Disco

Publicerad 2013-02-16 07:37:31 i Allmänt,

Igår var det disco, IGEN! Jag blir galen på alla discon som är i skolan hela tiden. Igår hade jag med en kille till från skolan som jag tog med till discot och jag frågade hur mycket pengar han hade med sig. Mamma har inte så mycket så det vart 55,- Jättebra sa jag! Min grabb fick 60,- med sig. 40,- utav dom var hans veckopeng och sen bjöd jag på inträdet på 20,- Då fick han tänka efter lite extra när det skulle handlas och bjudas. Nu var det hans pengar han spenderade. Han kom hem och hade kvar 6,- Jag är nöjd för jag har ju sagt till honom att han ska spara minst 4,- av sin veckopeng (10%).
 
Idag blir det inget lördagsgodis. M kom hit igår igen så jag bakade en sockerkaka till oss alla och den räcker mer än väl idag också. Dessutom har ungarna massor med Pez och sånt godis så det får räcka. Nu måste jag få en ny säng och det FORT ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela