handla.blogg.se

Köttfärs

Publicerad 2013-02-05 06:57:00 i Allmänt,

Förra veckan hade dom köttfärs för 39.90,- på COOP i g¨r var den nedsatt till 29.90,- så jag köpte fyra kg. Bara för att få höra av en granne att den troligen var förgiftad. Jaha, slutar jag skriva är jag död, så ni vet ;)
 
Fick tag i mamma scans köttbullar på halva priset också. Jag använder dom till sonens alla utflykter i skolan. Han vill ha pastasallad eller köttbullemackor och då är det bara färdiga köttbullar som gällert. Knasiga unge när jag ska göra egna men mammas är inte lika goda tydligen ;)
 
Mamma Scan, 1 kg 21,75,-
Blodapelsiner, 1 kg 14,90,-
Bregott mellan, 24,90,-
Creme fraiche 8,85,-
Lättmjölk, 2 st 15,30,-
Mellanmjölk, 2 st 16,70,-
Nachos, 11,50,-
Nötfärs, 2 kg 59,17,-
Nötfärs, 2 kg 61,27,-
Plastkasse, 2 st 3,50,-
Tacokrydda, 7,95,-
Tandborste, 10,-
Tomat, 3,83,-
Torskfilé, 2 st 60,-
 
Summa: Typ 320,-
 
Utav köttfärsen ska jag göra ett gäng köttbullar och dessutom göra egna hamburgare som ska frysas in så det är lätt att ta fram. Att jag köper så mycket köttfärs är helt enkelt för att jag vet att det är ett säkert kort som alltid går hem här hemma. Bägge ungarna äter det. Därför gillar jag att ha frysen stuvad full med köttfärs.
 
Var och gjorde naglarna igår, insåg tyvärr att jag måste göra dom var tredje vecka och det var inte vad jag hade tänkt. Men det får gå, jag trivs så hmla bra med dom. Jag går ju dessutom mer sällan och klipper håret och färgar utväxten än jag hade tänkt och naglarna är billigare än klippningen ;)
 
 
 
Jag får dra in på klädköpandet istället. Jag gick runt igår när jag letade efter sonens strumpor och tänkte att jag behöver nog några tröjor men så började jag tänka efter och insåg snart att NEJ, jag behöver inte ett endaste skit just nu. Kändes jätteskönt att gå från Skärholmen med bara en liten påse med 7 par strumpor till sonen :) 99,- kostade dom, vi får se hur länge dom håller, han verkar ju äta strumpor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela