handla.blogg.se

Maten

Publicerad 2013-02-28 08:00:21 i Allmänt,

I måndags handlade jag ju för 1000,- (hua, jag får panik av att lägga så mcket på en och samma gång ;)). Så vad har jag handlat sen? I tisdags åt vi kycklingfilé fylld med philadelphiaost som jag smaksatt med vitlök och persilja. Till det hade vi ris. Osten fanns kvar efter måndagens mat som sulle blivit cannelloni men som vart någon form av pastagratäng när dom färska lasagneplattorna jag hade i kylen var mögliga (har reklamerat till COOP och ska få kompensation). Kostnad 0,- för allt fanns hemma.
 
Igår åt jag och dottern en korv med bröd på torget efter läkarbesöket som vanligt. Sonen var och åt middag hemma hos en kompis. Idag har jag och sonen bestämt oss för att göra fläskkotletter, potatis och sås. Allt finns hemma.
 
I morgon blir det nog korvstroganoff med makaroner, enkelt och det går hem. Allt till det finnns hemma.
 
På lördag blir det nog en varsin korv på ikea till lunch. Till middag har jag lovat M att jag ska steka plättar om han hjälper oss att släpa hem plus bygga ihop ungarnas säng så jag har att göra på lördag :) Allt finns hemma. Eller iofs har jag lovat M att han ska få grädde till så det måste jag köpa. Egenplockade blåbär och smultron har mina föräldrar lämnat i sin frys till mig så det ska jag hämta så vi kan lyckas. Dom skämmer bort mig men just nu skämmer dom mest bort M, dom är så glada för min skull för dom vet hur jag saknat honom :)
 
På söndag blir det antingen hemmagjord pizza eller kycklingok. M köpte en ny micro till mig häromdagen och i den fanns crispfunktion så vi är lite sugna på att prova den men troligen blir det wok för M ska ner till skjutbanan på söndag i vanlig ordning. Jaja, vi får se hur det blir. Hur som så behöver jag inte köpa mer än kanske lite skinka till pizzan om det blir det, allt annat har jag. Mjölken lär inte räcka när jag ska göra plättar men en liter mjölk gör ingen större skada :)
 
Kanske är det här ett bra sätt att få ner matkostnadedrna? Jag hoppas iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela