handla.blogg.se

Matkonto

Publicerad 2013-02-17 08:45:28 i Allmänt,

Jag kommer att få öka upp mitt matkonto en del har jag insett. Nu har M varit här 3 kvällar i rad och jag har bjudit på mat. Jag älskar att han kommer hit och äter så jag ökar gärna upp matkontot för den sakens skull :) Det finns så mycket viktigare saker än att snåla in på maten :) Men så himla mycket lär det väl inte bli. Men några hundra extra iaf, värt varenda krona!
 
Just nu är jag tillbaka där jag var innan jul. Jag behövde nog en månad att få njuta av att vara skuldfri och känna att alla mina pengar är mina men nu är jag tillbaka i sparmode ;)
 
Jag sitter och funderar hela tiden på hur jag ska kunna spara in på pengar så jag kan köpa alla sängar fort. I veckan ska jag åka och kolla ut en säng till mig så jag vet vad den kommer att kosta. Jag har skruvat isär ungarnas säng nu så nu är det bara att hoppas att dom som ska ha den kommer på tisdag och köper den! Sen åker jag och M till ikea såfort som möjligt och köper en ny till dom. Jag hittar bara sängar i silver på blocket och jag vill att dom ska ha en vit. Löljigt kan tyckas men ja, sån är jag, jag är villig att lägga 500,- extra för att få rätt färg en gång för alla.
 
Jag kommer heller inte att sälja min säng som jag hade planerat utan den kommer jag ge bort till min dotters gudfar. Han och min bästa vän ska skilja sig och han behöver en säng. Det känns viktigare för mig än att jag ska få 500,- för den! Pengar är inte allt alla gånger, att få hjälpa en vän är alltid viktigare för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela