handla.blogg.se

Småhandla

Publicerad 2013-02-21 07:15:57 i Allmänt,

Mitt bästa spartips är att sluta att småhandla. Tänk om jag kunde leva efter det själv också ;) Men det blir nog bra så småningom. Jag hoppas ju på att jag kan börja skärpa mig den här månaden. Nu är det dags att ta tag i det beteendet också! Kollade kontot nu på morgonen och insåg hur många poster det kan bli. Inga onödiga igår iofs men så kan det se ut en vanlig dag också...
 
VC 100,-
Parkering 20,- (blir galen på att det ska kosta parkering för att gå till läkaren men alternativet är att ta tunnelbanan och det kostar ännu mer, gå hinner vi inte)
Multivitamin 99,-
Folsyra 84,-
Ica Maxi 41,- (stannade på vägen hem från M och köpte lite frukost och 2 kg äpplen)
 
Eller jo det vart ju något onödigt. Inte för mig men säkert för andra ;) M fick ju ingen direkt alla hjärtans dags present men jag fick örhängen av honom. Därför köpte jag en galet söt liten nalle och ett kort. Det gick på 110,- tillsammans, det ska han få på söndag när han har namnsdag. Så jo något helt nödvändigt vart det ju inte... Me man ser ju hur fort det drar iväg. Jag konstaterade att jag måste ta ut pengarna i kontanter för då är det lättare att se vad man har kvar och det känns mer än att bara dra kortet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela