handla.blogg.se

Ta tag i abonnemang

Publicerad 2013-02-12 21:17:49 i Allmänt,

Idag har jag börjat ta tag i alla abonnemang jag har. M ringde mig halvt förstörd efter en galet hög telefonräkning. Jag har ett vilande abonnemang som är väldigt mycket mer fördelaktigt än det jag använder idag. Så idag har jag pratat med Tele2 och imorgon ska jag ringa igen och trixa och fixa så jag kommer sitta med ett abonnemang där jag ringer gratis till alla och M slipper ringa sönder sin ekonomi (vi har hela tiden trott att hans abonnemang är billigare att ringa ifrån än mitt så han har alltid ringt, men bägge var lika dåliga): Mina räkningar kommer att minska drastiskt iaf!
 
Sonens Tele2 ab är uppsagt (han har ett från 3 istället som ligger ihop med iPaden) för ett tag sen. Ska dessutom ringa 3 om det abonnemanget (iPaden alltså) och föra över det till firman då det bara används till diverse företagsärenden. Jag ska också ringa Com Hem och säga upp C-more nu när bindningstiden på det snart tar slut. Jag är seg i starten så det behövs en spark i ändan för att jag ska ta tag i saker och ting!
 
Ska bli så skönt när det här är över, sommaren kommer att bli fin ekonomiskt iaf! Både för mig och M då han jobbar igen (han börjar snart jobba igen, säsongsarbete). Jag har helt tappat lusten att shoppa och vill bara spara igen. Vi får se hur det här slutar, just nu ser jag ljust på allt iaf :) Allt är så mycket lättare när man mår bra i hjärtat!
 
Dagens spenderande var 50,- på semlor. Varför vet jag inte. Vi äter bara semlor en gång/år och det är på fettisdagen men nästa år blir det en varsin minisemla på 7 Eleven för ingen av oss är ens särskilt förtjust i semlor. Jag har fått kasta det mesta...
 
I morgon är det psykoterapi så då går det 100,- plus parkering. På torsdag blir det kirurgen och dietisten och det går på 350,- Sen är det äntligen helg igen, som jag ska njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela