handla.blogg.se

Är ni redo?

Publicerad 2013-01-05 14:02:32 i Allmänt,

Det gick fort att frosta av frysen idag, nu står den och fryser på så jag kan stoppa in allt som står på balkongen. Det fanns en hel del därinne. Det gillar jag :)
 
Potatisklyftor (räcker nog till två mål)
Tomatris 6 st (det jag gjorde härom helgen)
Minimajs (½ burk)
Fläskkotletter, 8 st (både med och utan ben)
Fiskpinnar, 4 st (räcker till en middag till mig)
Bacon, 2,5 frpk
Bratwurst, 1 st
Prinnskorv, 600 gram (räcker väl säkert till två mål)
Köttfärslimpa med sås, 1 st
Majskolv, 1 st
Vårrullar, 2 st (2 luncher till mig)
Rödkål, 7 frpk (fått av mamma)
Thaiwok med ris, 2 st
Köttfärs, 13 st á 250 gram (jag kan aldrig få tillräckligt med köttfärs, det går åt här hemma).
Köttbullar (1 kg ungefär)
Grytbitar, 1 st (morgondagens middag)
Baconbitar, 1 st
Lövbiff, 2 st
Biff, 1 st
Torsk, 400 gram
Ärtor
Fläskkött, 3 st (omärkta påsar, alltid lika spännande ;))
Kycklingfilé, 2 kg plus en filé
Kycklingvingar, 5 st (räcker till ett mål till mig)
Drumsticks, 3 st
Tjockkorv, 1 st
Falukorv, 3 st
Skinkschnitzel, 4 st
Kassler, 3 st
Räkor, lite grann (kvällsmacka till mig någon kväll)
Ost, 1 liten hushållsost
Pytt i panna (ett mål till mig)
Trattkantareller, 6 st
Gula kantareller, 9 st varav en är en stor påse
Trumpetsvamp, 1 st
Påsar med ½ dl bönor, 5 st
 
Sen har jag 1200 gram fläskytterfilé i kylen också. Jag ska nog klara mig ett tag även om jag skulle bli av med alla pengar plötsligt ;) Nu sk ajag bara få in allt igen också, väldigt intressant att se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela