handla.blogg.se

Fiskgryta

Publicerad 2013-01-14 18:22:09 i Allmänt,

Idag blev det fiskgryta till middag. Egentligen tänkte jag bara använda ett halvt block till oss tre men så fick sonen med sig en kopis hem så hela torskblocket gick åt. Jättegott var det iaf! Purjolök, saffran, torsk, potatis, fiskbuljong, en skvätt citron, grädde, salt och peppar. För min del vart det ganska billigt. Torsk och grädde låg i frysen, saffran hade jag kvar sen jul, citron hade jag så det jag behövde köpa var purjo (3,44,-), potatis (3,08,-), fiskbuljong (2,- (eller 12,- för en förpackning men jag använde bara en tärning)). Sen köpte jag mjölk och diskmedel också, det gick på 48,- tillsammans.
 
Jättegott vart det, tyckte jag iaf... Ungarna var väl sådär imponerade ;)

Kommentarer

Postat av: fattigdom

Publicerad 2013-01-14 21:06:28


hejOj,ett HALVT torskblock till 3pers?
Det va riktigt snålt,jag hade gjort 2st block till 3pers ! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela