handla.blogg.se

Ibland blir allt så knasigt

Publicerad 2013-01-23 06:55:10 i Allmänt,

Igår skulle vi ha ätit korvstroganoff till middag. Men ibland blir allt upp och ner. Igår på förmiddagen fick jag ett samtal från sonens bästa kompis pappa. Han är polis och kunde inte komma ifrån jobbet då han hade ett stort jobb på gång. Så jag fick hämta hem bägge hans ungar. Då hade jag inte tillräckligt med falukorv i frysen så jag fick åka och handla. Sen skulle exet komma hit och lämna en fleecejacka han hade köpt till sonen så då bjöd jag in honom och hans nya tjej på middag också (här leker vi tomten är far till alla barnen ;)). Så det fick bli en tur till COOP för att köpa en jättering falukorv.
 
Jag ska nog göra en liten undersökning på vad saker och ting kostar på olika ställen. Alla säger att man ska handla på Willys men jag var där först och det var inte billigare alls där. Falukorven var tom dyrare på Willys än på COOP. Coop anses ändå vara en dyr butik. Ska bara komma på vilka varor jag ska jämföra!
 
Nu ska jag packa ner grabbens skridskor och matsäck och skicka honom till skolan för en dag på skridskobanan. Själv tar jag jäntan i pulkan och knatar till dagis. Sen blir det lite jobb och efter det ska det pluggas som satan innan psykoterapin! I morgon är det prov igen. Den här gången handlar det om procent, räntor och amorteringar. Eftersom jag knappt hunnit med att plugga är jag tacksam för att det är ett ämne jag är jävligt bra på redan från början. Om det är något jag kan räkna så är det procent :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela