handla.blogg.se

Sms-lån

Publicerad 2013-01-18 09:46:00 i Allmänt,

När Lyxfällan var igår tittade jag på dom första minutrarna med sonen. Dom berättade att hon köpt en katt på sms-lån. Jag kunde riktigt se hur det malde i sonens huvud. Tillslut så sa han: Men hur kan hon köpa en katt på sms-lån och så himlade han med ögonen. Nu tänkte jag att jag hade uppfostrat honom bra, hehe. Men så kände jag att jag undrar om han faktiskt vet ad ett sms-lån var så jag frågade.
 
Ja, man lånar sms av varandra! Då kan jag verkligen förstå varför han inte förstod hur hon kunde köpa en katt på sms-lån. Så det fick bli en skola i sms-lån och varför man ALDRIG ska ta ett sådant. När vi var klara så tyckte han iofs att det var ännu dummare att ta ett djur på avbetalning eller lån än innan. Jag håller med. Har man inte råd att köpa ett djur direkt har man knappast råd att försörja djuren sen. Det är matt, tillbehör och försäkring som tillkommer. Jag vet alldeles för många som inte föräkrar sina djur och jag vet hur dyrt det kan bli.
 
Jag är uppväxt med hundar och dom har alltid haft bra försäkringar. Men så kom dagen då en av våra jyckar fick massor med problem. Försäkringstaket uppnåddes efter otaliga operationer och behandlingar och sen fick allt betalas av mina föräldrar. Veterinärvård är inte billigt så aldrig att jag skulle låta bli att försäkra mina djur.

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2013-08-15 15:58:32

Haha, barn är charmiga. Jag undrar också hur man kan ens vilja köpa en katt från lånade pengar.
Man kan ju börja med att skaffa en inkomst så man kan försöja katten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela