handla.blogg.se

Utgifter

Publicerad 2013-01-20 20:35:28 i Allmänt,

Vad har jag för utgifter varje månad? Jag ligger på strax över 10 000,- i månaden ungefär, lite olika olika månader. Vissa är ju ungefärliga och rörliga såsom el och telefon, jag räknar högt, det är sällan jag kommer upp till dom summorna)
 
Hyra inkl parkering 6 671,- (2,5 rum, 57 kvm)
Fritids 190,-
Dagis 380,-
Com hem 975,- (Internet, TV XXL-paket, C More (cmore ska bort under våren, då blir det väl 250,- mindre där))
Mobil 600,-
El Telge 300,-
El Fortum 450,- (kvartal)
Gas 789,- (kvartal)
Bingolotto 200,-
Tre 498,- (iPad och sonens mobilabonnemang)
Plan 267,- (fadderbarn)
Hemförsäkring 129,-
Radiotjänst 173,-
Hyresgästföreningen 80,-
Bankavgifter 25,-
Rakhyvlar 157,- (3 ggr om året)
 
iPaden och mitt mobilabonnemang kommer att skrivas över på firman då bägge används mer i jobbet än privat, varför jag inte tog iPaden på firman direkt fattar varken jag, försäljaren eller revisorn eftersom den är köpt just till att ha i bilen så jag slipper släpa datorn, iPaden är lättare att gömma undan i bilen helt enkelt och enklare att använda när man räknar på jobb. Men ibland har jag inte alla hästar hemma helt enkelt ;) Barn- och djurförsäkringar betalar exet via sitt fack. Telefonräkningen är ganska dyr men jag sitter ganska mycket i telefonen med killen på kvällarna, plus att dagtid är det många jobbsamtal och sms till kunder... En del onödiga kostnader kanske men jag klarar mig även om jag skulle bli arbetslös så jag är inte orolig faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela