handla.blogg.se

Veckopeng

Publicerad 2013-01-04 23:03:55 i Allmänt,

Idag har jag och sonen haft ett samtal om veckopeng. Vi har kommit fram till att han ska få 40,- i veckan och så får han 10,- extra om han sover i sin säng. Sen är det en regel att MINST 10% av dessa ska sparas. Om det så bara är 4,- ska det alltid sparas lite iaf. Här ska det börjas tidigt :) Han ska även köpa sitt lördagsgodis själv för dom pengarna. Nu lär det inte bli några större pengar för hans del då ingen av mina ungar är särskilt förtjust i godis. Det här sätter igång nästa vecka.
 
Sen kan jag avslöja att det var värt varenda krona att köpa hyllorna till ungarnas rum! Dottern sitter där inne och leker hela tiden nu och somnar tom själv i sin egen säng. Sonen vill sova i sin egen säng och det var länge sen! Dom måste ha vantrivts i sitt rum innan :( Nu sover bägge ungarna i sina egna sängar, jag sitter här med en öl i lugn och ro och vet knappt vad jag ska göra, jag är inte van att den stora sover och speciellt inte att han inte ligger i min säng... Mycket förändringar det här året hoppas allt håller i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela