handla.blogg.se

½ priset, idiotens bäste vän!

Publicerad 2013-07-08 16:57:01 i Allmänt,

Japp, det är jag som är idioten. Satt i morse och funderade. Köttfärslimpa skulle vara gott idag. Jag måste komma ihåg att plocka fram köttfärs och bacon till det. Tror ni att jag kom ihåg det? Nej, såklart inte. Nu skulle jag ändå till COOP och handla mjölk, bröd och bregott så jag tänkte jag skulle kolla ut något att göra till middag. Fläskfärs på halva priset fick det bli. Så det vart köttfärslimpa ändå, får väl se om det smakar bra när det är på fläskfärs. Men en ordentlig köttfärslimpa som kommer att räcka till två middagar till oss kostade 15,- för allt annat hade jag hemma. Så nu står en baconklädd limpa i ugnen, potatisen kokar på spisen och så ska jag dra ihop lite sås sen när limpan är klar.
 
Har varit och handlat en present till hjärtat också. Äntligen har jag kommit på något att handla till honom. Jag brukar alltid få små presenter, mest små  smycken, inget märkvärdigt men dom betyder mycket för mig. Men han är svår att handla till. Inte så jätteromantiskt att gå och köpa ett magasin till en Glock liksom och det är det enda jag vet att han vill ha just nu. Så där gick jag 150,- "back" men det är värt varenda krona.
 
Jag har insett att jag inte kommer att göra av med några jättepengar dom två veckorna då ungarna är hos sin pappa. Vad ska jag handla? Jag behöver inte köpa något speciellt förutom mat och dom pengarna sitter på COOP-kortet. Kanske blir lite minigolf med hjärtat eller nån fika men annars inget mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela