handla.blogg.se

Barnen har åkt

Publicerad 2013-07-15 14:28:49 i Allmänt,

I lördags åkte barnen till sin pappa. Jag åkte hem till hjärtat. Det är billigt att vara med honom för han betalar allt ;) Nu har vi inte handlat så himla mycket faktiskt. Vi köpte lite grillmat, kol och tändvätska i lördags och igår bjöd han mig på en mosbricka på Willys när vi köpte lite för att göra en köttfärssås till middag. Han shoppade iofs betydligt mer än så. Han köpte grejer för 14000,- Ny tvättmaskin, torktumlare och kyl/frysskåp. Jag är riktigt avis på alla grejer, att kkunna tvätta och tumla hemma vore en dröm. Kylskåpet var så snyggt så jag skulle vilja åka dit och sno det hem hit ;)
 
Nu när ungarna är borta ska jag se till att inte handla så mycket. Jag ska till att börja  med se hur många dagar jag kan gå utan att handla någon mat alls. Jag var och handlade lite idag, lite mjölk, vattenmelon, grönsaker och potatis till 6 mål för mig. Idag blir det fläskkotlett med en pastasallad med sallad, gurka, majs, tomater, paprika och vattenmelon. Jag gör sallad så det räcker till lunch i morgon också. Jag hoppas ju på att kunna äta ur frysen en del under dom här två veckorna så jag ska försöka plocka ihop mat ur skåpen innan jag köper något nytt! Jag ska nog göra en lasagne och ta med ut till killen också. Det är så mycket roligare att laga mat till honom också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela