handla.blogg.se

Det behövdes

Publicerad 2013-07-29 08:47:16 i Allmänt,

Gick igenom mitt konto, skrev upp varenda utgift. Fick en chock. Det mesta är nödvändiga saker som mina mediciner, nya toppar (om ni såg min låda innan så sulle ni förstå varför det var nödvändigt), tvättmedel, osv osv. Men sen är det ju vissa saker som är mindre nödvändiga. Över 100,- på 7-eleven på en dag tex, jag bjöd iofs morsan på kaffe men ändå, det kostar inte 100,- En del utemat är ju mindre nödvändigt, jag lyxade inte mycket när ungarna var borta men jag köpte kinamat en gång och sen ar det McD någon gång. Kinamaten ångrar jag inte men däremot McD (som jag inte ens gillar särskilt mycket) och smoothien på Naked Juicebar var galet onödiga.
 
Det här var precis vad jag behövde! Jag vet när jag handlar, jag handlar när jag har tråkigt. Förut åt jag när jag hade tråkigt men nu kan jag inte det och har bytt det. Mitt ex fixade min cykel igår när han lämnade ungarna (någon hade hängt upp den på en krok i taket och då pajjat fjädringen på framgaffeln och något med bromsen) så nu är min plan att cykla när jag har tråkigt istället! Eller åka till killen. Han bor långt från affärer, han hatar att handla och jag har sällan tråkigt där så man ser villka dagar jag har varit där när man kollar på kontot.
 
Men som sagt, det mesta var faktiskt relativt nödvändiga saker. Jag handlar fortfarande inte mer än jag budgeterat för men jag kan lägga dom pengarna på roligare saker istället för att köpa kaffe eller McD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela