handla.blogg.se

Diskmaskinen från helvetet

Publicerad 2013-07-22 18:47:00 i Allmänt,

Jag såg i ElGigantens blad att just den maskinen jag ville ha var nedsatt med 1000,- så jag drog och köpte den. Nu började alla problem. Han jag hade hoppats skulle kunna installera den kunde inte så jag måste hitta en rörmockare. Den jag brukar använda är på semester, grattis till mig. Sen var jag hos killen i helgen när en kompis till honom kom. Han är rörpulare så jag frågar vad jag måste ha för grejer. En ny blandare var det första han sa, grattis till mig. Jag kan inte ringa värden heller då jag precis fått en ny blandare.
 
Så nu sitter min pappa och kollar igenom alla sina telefonnummer och ringer runt till varenda kontakt han har för att se om någon känner en rörpulare som kan hjälpa mig. Sen kommer det bli kul att betala allt detta. Det var inte vad jag hade räknat med men nu får det bli så för jag ska ha den där jäkl maskinen inkopplad! Så nej, det är väl ingen maskin från helvetet, jag överdrev lite men jag hatar när det blir problem innan man ens börjar ;)
 
Jag har hittat 6 stycken tröjor till mig på rea för 50,-/st. Jag behövde verkligen nya toppar så det var perfekt! Jag hade typ 4 innan som jag använde och av dom var det kanske 2 som jag kunde ha utan att ha mitt "dra in linne" under. Det är lite varmt för ett tajt linne under kläderna just nu...
 
Ungarna fick lite nya underkläder också, det behövs alltid i det här huset. Grabben började få ont om strumpor (börjar misstänka att han äter på sina strumpor) och när jag hittade 3 par för 20,- var det liksom inget att tveka på. Eller hans favoritkalsonger från Kappahl som brukar kosta 60,-/st fick jag tag i för 23,-/st, som hittat tycker jag. Man får passa på när det är rea!
 
Sen har jag äntligen träffat min brorsons lilla bebis och hade köpt en body till honom för 140,- eller nått sånt. Just den här veckan gick det åt pengar men det är okej, allt finns i min budget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela