handla.blogg.se

Dra in

Publicerad 2013-07-05 06:31:16 i Allmänt,

Vad kan jag dra in på? Jag försöker hitta saker i vardagen att dra in på, ställen där det inte märks så mycket men som ändå gör lite skillnad i plånboken. En stor grej är min latte på 7 Eleven. Jam jag vet att det är onödiga pengar. Förut har jag köpt en i veckan men nu har jag börjat med dumheterna att hitta ursäkter för att stanna vid den av "mina" fastigheter som har en 7 Eleven i huset. 3 ggr i veckan blir det i genomsnitt. En kostnad på ca 4200,-/år. Jag kommer from nästa vecka dra ner det till 1 latte i veckan (helt enkelt för att den är så satans god, så en i veckan kan jag gott lyxa med). Det blir 2800,- mindre/år för något som jag ändå kan göra hemma.
 
Jag fortsätter att fundera och försöka hitta sätt att spara in på saker som kan kännas små just för stunden men som per år blir stora besparingar. Jag har inget behov av att spara mer egentligen, jag vill mest bara låta bli att spendera pengar på saker som jag ändå kan göra hemma tex. Jag har ju faktiskt en kaffemaskin hemma!
 
Jag hade ju tänkt att spara in på att få ögonbrynen trådade men nä det vill jag göra 1 gång per månad, jag brukar betala 50-100,- för trådning av ögonbryn, överläpp och haka. Då får jag bort alla små hårstrån som stör mig även om jag inte har skäggväxt ;)
 
Så mitt behov av skönhetsbehandlingar uppgår i genomsnitt till 700,- i månaden.
Naglar 400,-
Frisör 200,- (i genomsnitt, lägger undan det på ett speciellt konto varje månad)
Trådning 100,-
 
Jag har haft lite "panik" över det här. Det har känts mycket men å andra sidan gör jag inte mycket annat. Jag går inte på krogen, köper ytterst lite kläder till mig själv, har ingen dyr hobby osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela