handla.blogg.se

Funderingar

Publicerad 2013-07-25 08:10:05 i Allmänt,

Jag funderar för mycket. Alldeles för mycket faktiskt. Jag kan sitta och nojja över pengar, kärlek och barnuppfostran i timmar innan jag kommer på mig själv. Idag är det dags att hämta ut lönen igen, då börjar sttressen i min hjärna direkt. Jag har inga som helst problem med pengarna just nu. Den här månaden är den tyngsta räkningsmånaden då jag har gasräkningen men det är ändå flera tusen mindre än jag hade för ett år sen. Jag klarar räkningarna på lönen och får så det räcker efter det också. Men på söndag kommer mina hjärtan hem igen och nu börjar vår semester. Vi ska till Kolmården och till Grönan.
 
Jag hade tänkt skippa grönan, jag tyckte att en dyr sak räcker att göra och sonen ville väldigt gärna till Kolmården (och han ska ändå till Liseberg idag så han tyckte vi kunde hitta på något annat roligt istället). Men nu har min älskling bestämt att vi ska gå till Grönan (och nej, han har inte bestämt det, han sa att han ville och jag hakade på, mysigt att få dela något sånt med honom). Vi ska dela på allt och barnen ska få göra precis vad dom vill. Kosta vad det kosta vill. Jag har min budget, vill han skämma bort mina barn utöver det får han gärna göra det ;)
 
Så det här ledde till att jag har börjat fundera på mitt och ditt igen. Hur ett gemensamt liv ska funka. Vi pratade om när vi skulle kunna tänka oss att flytta ihop igår då en kompis till mig frågade när det var dags. Nu har vi bara varit ihop i snart 6 månader och således är det inte dags än på länge. När han kan sälja sin lägenhet och få en bra vinst från den som vi kan lägga som handpenning i ett hus är det dags. Det är ett bra tag kvar till dess. Kanske är det dags att jag slutar noja över hur det kommer att bli med ekonomin då? Jag måste sluta noja hela tiden ;)
 
Idag blir det iaf till att hämta lönen (och motstå frestelsen att kolla in rean när jag ändå är där, jag vill ha nya skor, hela kroppen kliar efter nya skor ;)), sen åka ut till hjärtat och spendera resten av dagen och kvällen där. I morgon åker jag dit igen och stannar över helgen. Sen på söndag kommer mina älskade ungar hem igen. Två veckor går fort!
 
Mitt närmaste sparmål är iaf att köpa en ny kran till köket. Jag ska kolla ut vilken jag vill ha, det får kosta. Jag tänker inte ta vad som helst för att det är billigt. Den får kosta, det ska vara snyggt i köket nu, den tar jag med mig när jag flyttar härifrån sen ändå!

Kommentarer

Postat av: det enkla livet

Publicerad 2013-07-25 15:51:36

hej.
är du helt skuldfri nu eller?
låter som att du fortfarande har svårt att dra bromsen på utgiftsidan tycker jag. här ska vi kolla på hus idag och har fått lånelöfte från banken,men eftersom vi är extrema säkerhetstänkande personer utav oss,med extemt låga kostnader, vill vi att sambon ska ha råd med det även som arbetslös.

jaja vi får se vart det landar.

så vi har räknat och räknat.
så idag ska vi kolla på hus.

Svar: Jag är helt skuldfri, inga krediter och inga lån. Som jag skrev tidigare har jag heller inga prickar eller dylikt. Jag sparar undan en del och resten spenderar jag. Om dom spenderas dag 1 eller sista dagen i månaden spelar mig ingen roll. Jag må köpa mycket i dina ögon men jag sparar mer än jag har i rena spenderpengar varje månad, jag vill och behöver inte spara mer n jag gör idag så då spenderar jag gärna resten.
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela