handla.blogg.se

Gemensam ekonomi?

Publicerad 2013-07-06 10:01:19 i Allmänt,

Nu är det ett bra tag innan jag och hjärtat ens kommer att börja tänka på att flytta ihop. Men vi har ändå pratat om det. Vad kommer att hända i framtiden? Jag vill ha separat ekonomi men han vill ha gemensamt. Anledningen till att jag vill ha det separerat är att jag har två barn och jag vill inte att han ska behöva betala för ina barn. Han anser dock att vi kommer att vara en familj så vi får dela på alla kostnaderna. Han har sitt skytte som kostar ganska mycket (100.000,- förra året på krut, kulor, hylsor, vapen, tävlingsavgifter osv och i år är han väl uppe i 25.000,- kanske?) så egentligen skulle det väl gå jämt upp. Dvs jag skulle få betala lika mycket för hans hobby som han skulle få betala för mina barn.
 
Jaja, det ligger långt fram i tiden men jag kan inte låta bli att fundera. Jag som inte ens velat bli sambo igen börjar känna att kanske ändå? Om det är någon jag ska flytta ihop med igen så är det han. Jag kan tom tänka mig att gifta mig med honom om han vill. Innan jag träffade honom var det helt otänkbart. Vi är så perfekta ihop, så säger väl alla förälskade par antar jag men ja, han är perfekt :)

Kommentarer

Postat av: det enkla livet

Publicerad 2013-07-06 18:32:43

hej hej.
va? kostar verkligen dina barn dig 8.300kr/månad? det tror jag inte!
för du säjer ju att hans skytte kostar 100.000kr/år och det är 8.300kr/mån.

Svar: Han är väl medveten om att han inte kommer att kunna köpa lika mycket vapen om vi har gemensam ekonomi. Han har redan dragit ner massor på det hela sen vi träffades eftersom han hellre är med mig än att vara på skjutbanan hela helgerna. Anledningen till att det kostat honom 25000 redan i år är att han beställde en pistol innan vi träffades och sen köpte en pumphagelbössa i våras. Dom kostade runt 20000,- tillsammans. Såna summor är saker man självklart måste diskutera om man har en gemensam ekonomi. Skulle vi bo ihop skulle jag säkert skjuta mycket mer också och säkert komma såpass långt att jag vill skaffa egna licenser och tävla själv. Det är mycket att tänka på. Vi har många år kvar innan vi hamnar där, minst 2 år till, den dagen den sorgen ;) Jag är bara en dåre som kan snöa in på såna här saker men det är nog dags att sluta fundera på det redan nu :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela