handla.blogg.se

Ny bil

Publicerad 2013-07-31 06:33:13 i Allmänt,

Både Matte och jag letar just nu ny bil. Jag har ingen jättebrådska, min bil funkar men den är gammal och sliten. Ingen AC och det är galet jobbigt nu när det varit så varmt! Men jag letar vidare i lugn och ro, ingen brådska för min del.
 
Matte däremot är lite mer stressad även om han inte tänker impulsköpa något. Hans bil är det körförbud på så den är avställd. Nu på sommaren är det ingen större fara för honom då han har sin lastbil som han tar sig fram och tillbaka till jobbet med MEN som han säger. Nu har jag en flickvän som har barn och inte alltid kan åka hit så jag måste ha en bil om vi ska kunna träffas mer än varannan helg. Så även om det inte är någon panik vill han ha en bil och jag förstår honom. Det är inget kul att inte komma någonstans alls mer än fram och tillbaka till jobbet. Kollektivt då? Nja, det är tre km att gå till busstationen och sen buss i 30 minuter kanske, sen pendeltåg in till city (30 min) och sen t-bana hit (ytterligare 30 minuter) så det tar alltså minst 1½ timma att ta sig hit. Då hinner han vara här i 20 minuter innan han måste åka hem och sova.
 
Så nästa lördag när jag är barnledig ska vi kolla vad vi kan hitta. Han vill ha en tvådörrars men har kommit på att det är sådär med tanke på barnen så nu är han ite inne på en fyradörrars. Jag har dock sagt att vi kan ta min bil om vi ska köra barnen, så det ska han inte tänka på. Vill han ha sportmodellen ska han ha det! Han behöver inte börja tänka på sånt förrän vi eventuellt får barn ihop. Även om jag måste säga att han är grymt söt som tänker på det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela