handla.blogg.se

Packa och handla

Publicerad 2013-07-12 09:13:55 i Allmänt,

Idag har jag packat till ungarna. I morgon åker dom till sin pappa i två veckor så det är mycket som måste packas. Insåg i morse att jag har ett litet problem. Jag har glömt att köpa crocks till sonen. Han har bara ett par tjocka gympaskor med högt skaft (han vägrar att byta) men på semestern måste han ju ha skor liksom! Dottern ville ha ett par sandaler så vi får se vad vi hittar. Just skor hatar sonen att köpa och sandaler totalvägrar han så vi har kompromissat med crocks.
 
Så dagen blir intressant. Först till dagis för att hämta dotterns regnkläder som jag glömde där. Sen till Liljeholmen för att leta skor till ungarna och slutlligen till en kompis och hennes son ett par timmar för lite parkhäng med plaskdammsbad, lunch och fika (hon tar med lunchen och jag fikat som jag bakade igår). Så det blir en mysig sista dag innan ungarna åker. Finns inget jag hellre skulle vilja göra än att spendera den här dagen med dom. Vi måste träffas oftare, förut var vi jämt men så flyttade dom till andra sidan stan och då har det blivit mer sällan, jag saknar dom!
 
Igår ringde hon och frågade om dom fick komma hit och grilla. Eftersom dom våldgästade mig tog dom med sig mat och jag bakade en tosckakaka till efterrätt. Dom bjöd på några cider också¨och vi satt ute till 21.30 eller något sånt innan dom gav upp, det var lite kyligt på kvällen. Men riktigt mysigt var det! Vi vart 5 vuxna och 3 ungar tillslut, en perfekt grillkväll :)
 
I kväll ska vi bara vara hemma och mysa! Jag har en pastagratäng färdig (som vi skulle ha ätit igår innan jag vart tvingad till grillningen ;)), sen ska jag köpa lite jordgubbar och mysa tänkte jag :) Det är så tveigt i mina tankar. Jag tycker att det ska bli skönt att få lite egentid från barnen. Men attans vad jobbigt det är att vara ifrån dom i två veckor! Det är många dagar utan det finaste jag har :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela