handla.blogg.se

Sommarfin

Publicerad 2013-07-05 15:45:49 i Allmänt,

Nu är sonen sommarfin han med. Jag orkade inte se hans Beatles-frilla längre ;) 190,- kostade det. Jäntan fick färg i håret hon med fast hon inte klippt sig, tur att jag har en så go frisör :)
 
Jag funderar så mycket på hur jag ska lösa allt med ekononin. Vill jag spara så mycket som jag gör eller ska jag spara mindre? Jag sparar just nu 5100,- och kommer att ha 3189 kr, 3796 kr eller 3825,- kvar efter räknigar, sparande och mat är draget (beror på vilken månad i kvartalet jag är i). Det känns lite men å andra sidan är det rena nöjespengar. Behövs det mer? Nej, kanske inte? Jag tror att jag lurar mig själv lite eftersom jag innan inte har lagt undan pengar till mat och då känns det ju genast jättelite.
 
Jaja, jag tjatar, jag vet. Men för mig är det en hel massa att tänka på. Jag har aldrig haft sån här struktur på min ekonomi och vill komma igång ordentligt med allt :)

Kommentarer

Postat av: det enkla livet

Publicerad 2013-07-05 15:54:05

Hej.
Oj,det är nästan DUBBELT mot vad jag har :)
Jag har lagt upp ett mål fram tills årskiftet och det innebär att jag har 1.400kr/mån till nöje/inredning osv.
Eftersom jag aldrig tidigare haft så mycket till nöje/kläder/tidningar/inredning osv så är jag nöjd.

Svar: Jo men då är du ensam på dom pengarna. Jag ska köpa kläder, fika och nöjen till mig och två barn så då är det inte lika mycket. Hade det bara varit till mig hade det ju inte varit några problem alls.
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela