handla.blogg.se

Stekgrytan

Publicerad 2013-07-25 20:09:46 i Allmänt,

Jag har sagt det förut men nu säger jag det igen. Jag älskar min stekgryta jag köpte när jag fick mina skattepengar! Hur har jag klarat mig i alla år? Jag har just nu en omgång pulled pork inne i ugnen i grytan. Jag har gjort det i stekpåse innan och visst det har funat det med. Men jag gillar inte att använda engångsgrejer om jag slipper. Det enda jag faktiskt ångrar är att jag inte köpte den stora grytan. Den här är lite väl liten men det får gå. Någongång i framtiden ska jag ha den stora också men det får vänta, jag har absolut ingen brådska alls. Den skulle behövas när jag gör stekar och sånt men så himla ofta är det faktiskt inte som jag gör det så det får vänta (troligen väldigt, väldigt länge). Till grytor och sånt räcker den jag har mer än väl.
 
From nästa vecka kommer jag att börja planera min mat lite bättre igen. Inte för ekonomins skull utan för hälsans skull. Jag och ungarna ska bli sådär hälsosamma som vi var för ett år sen, det är på tiden :)

Kommentarer

Postat av: det enkla livet

Publicerad 2013-07-25 20:27:58

hej hej.
vi har oxå en gryta,den är i gjutjärn,den köpte jag på coop för många år sedan til sambon för 499kr.
suverän!
läs gärna i min blogg om vad som hände idag....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela