handla.blogg.se

Ändrade planer

Publicerad 2013-06-26 20:10:08 i Allmänt,

Sonen ville inte gå på restaurang längre. Han vill ha tacos hemma istället. Perfekt enligt mig då jag inte alls känner att jag har tid att åka in till stan och äta på restaurang. Men han hade såklart fått det om han vill det. Så i morgon blir det till att handla till tacos. Det mesta har jag dock hemma.
 
Sen har jag ändrat menyn till hans födelsedag. Det blir biff dijon (som inte alls inehåller någon dijon eftersom jag tycker dijon är galet äckligt). På COOP idag hade dom lövbiff som var nedsatt till 99,-/kg pga kort datum och sen ytterligare halva priset på det. Så för 750 gram lövbiff betalade jag 37,- så det blir billig mat till grabbens födelsedag. Mycket billigare än om jag gjort det jag hade tänkt från början. Och precis lika gott, jag tror ungarna tycker bättre om grytan dessutom!
 
Så hur gör man den då? Man steker på lövbiff i strimlor, lök och vitlök. En tärning buljong och vatten så det nästan täcker. Sen får det puttra så köttet är galet mört. Sen på med philadelphiaost och grädde. Här någonstans är det väl meningen att den läskiga dijon-senapen ska ner om man nu vill ha det :) Exakta mått? Finns inte, det här har mamma alltid bjudit på till fest sen jag var liten och det höftas ordentligt. Man kan gärna ta i svamp också men eftersom hjärtat kanske kommer och han hatar svamp så det vågar jag inte ta i. Vore så tråkigt om han står där som en överraskning (typiskt honom) och inte kan äta.
 
Nu ska han flytta i helgen, köpet av lägenheten går igenom på fredag troligen och då kommer dom byta lägenheter i huset senast lördag, troligen redan på fredag så han lär inte kunna komma. Dom är 5 stycken som ska byta lägenheter med varandra så det lär bli härligt rörigt i trapphuset (litet hus dessutom, bara 9 lägenheter allt som allt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela