handla.blogg.se

För första gången

Publicerad 2013-06-18 06:27:34 i Allmänt,

Den här månaden är den första på länge då jag inte känner att pengarna är slut innan månaden är det. Just nu känner jag mig rik och detta trots att jag köpt ganska mycket nya kläder till barnen! Rea is the shit ;)
 
Snart är det midsommar. Jag och killen ska påbörja morgonen med att åka med en kompis till honom och skjuta lite hagelpump. Bara att hoppas på fint väder annars blir det inget. Nu är det ju midsommar så det där med fint väder lär ju inte hända...
 
Sen blir det lite lätt midsommarmat här hemma i lugn och ro. Sen på kvällen tänkte vi gå till någon av krogarna här i krokarna och ta en öl. Inga stora utsvävningar. Känns bra så. Ingen av oss är särskilt rik just nu och ingen av oss ska hålla på att spendera mer än nödvindigt. Han ligger ju mitt i ett lägenhetsköp då hans hus ska säljas och bli bostadsrätter. Vi behöver bägge spara lite exra just nu, så det får bli mys hemma istället, passar mig utmärkt :)

Kommentarer

Postat av: annette

Publicerad 2013-06-19 14:01:45

hej.
ja,allt behöver inte kosta heller.
härhemma har vi massvis med ljus och filmer och spel till playstation,eler tar man en promenad,cyklar,läser/löser korord osv.
betalade räkningar och satte undan sparande och storhandlade häromdagen när pengarna kom,så nu har jag bara 822kr kvar resten utav månaden.
eller föressten....
822 minus 40kr cider på krogen,24kr glass på mcdonalds..758kr nu då:-)

Svar: Självklart behöver inte allt kosta. Men ingen av oss är så mycket för att sitta och lösa korsord eller prata i flera timmar :) Vi kollar däremot mycket TV :) Promenera önskar jag att vi kunde men han har fel på sina hälsenor så han kan inte gå så långa sträckor :( Jag ska tjata på honom så han kommer iväg och gå och göra specialsulor till fötterna så han kanske kan rätta till :) Men det vi gör av med pengar på är utemat men det har jag börjat lösa genom att göra massor med mat som vi kan äta, mycket billigare och godare :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela