handla.blogg.se

Händer inte mycket

Publicerad 2013-06-13 06:21:14 i Allmänt,

Just nu händer inte mycket. Igår uppdaterade jag ungarnas garderober med några fler sommarkläder. Bra rea på Lindex och dom har så lite kläder till sommaren så det behövdes. Nu känner jag att jag kommit ikapp med allt, jag kände att jag utan problem kan köpa några plagg som behövs utan att känna att det svider i plånboken!
 
Jag och barnens pappa har beslutat oss för att köpa present till sonen ihop. Han önskar sig en scooter och eftersom den kostar 1000,- (eller egentligen 1600,- men exet har en bra rabatt ;)) så delar vi på den. Det här var exets idé, han känner nog att jag försöker bräcka honom. Vi lever så olika liv han och jag. Mina pengar går till barnen. Hans pengar går till hans hobby och till alla hans lån. När barnen fyller år köper jag det dom önskar sig, han har inte råd med lika mycket helt enkelt. Inget konstigt med det! Det är ju inte så att jag sitter och försöker pränta in i ungarna att jag är lite bättre än pappa liksom. Vi har olika förutsättningar, inget konstigt med det.
 
Men jag är rätt nöjd för 1000,- är mycket att lägga själv. Jag kommer att lägga 500,- för scootern och sen köpa något litet som jag kan ha när jag går och sjunger för honom på morgonen. Vi får väl se vad jag hittar på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela