handla.blogg.se

Har suttit och planerat

Publicerad 2013-06-02 17:39:09 i Allmänt,

Nu har jag planerat resten av månaden. Jag har fått pin-koden till COOP-kortet så nu ska jag föra över pengar där till mat. Sen ska jag stoppa undan en del pengar på sparkontot också. Sen blir det några kronor kvar som jag ska ha utifall det händer något roligt. Jag och Matte vill gå och se Star Trek på bio, vi gör så sällan något så det är på tiden. Jag var hos honom igår till idag och vi var riktigt duktiga och handlade ingen utemat, det ni ;) Vi gjorde lapskojs till lunch igår och till middag åt vi den indiska köttgrytan som jag hade i frysen. Frukost åt vi såklart hemma och sen åt vi resterna av grytan till lunch.
 
Om nu mina skattepengar kommer ska dom in på sparkontona jag har fixat. Jag har dock beslutat mig för att jag ska köpa tallrikarna jag gått och sneglat på så länge men sen ska resten in på kontona. Jag vet att många säkert tycker jag gör fel men jag är så trött på att inte ha tillräckligt med tallrikar när jag har gäster!
 
På fredag är det kalas för sonen. Vi får väl se hur många som kommer, jag insåg att det var ett grymt dåligt datum jag valde :( Men några blir det väl iaf hoppas jag! Han ska bjuda på hamburgare och det behöver ju inte bli så dyrt.
 
Annars ska jag fortsätta att äta ur frysen. Det är på tiden att den äts ur ordentligt! Idag blir det tex en gryta med chorizo och kyckllingfilé. Allt är taget ur frys och skafferi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela