handla.blogg.se

Kalvfärsbiffar

Publicerad 2013-06-06 08:34:53 i Allmänt,

Igår när jag var på COOP och handlade så hade dom en förpackning kalvfärs på halva priset. Så den snodde jag åt mig såklart ;) 30,- kostade 500 gram. Så ikväll blir det kalvfärsbiffar. Jag har aldrig tidigare tillagat kalv så det blir intressant. Jag har aldrig använt mig av kalv eller lamm tidigare men det är ändå ganske ofta det är på halva priset på COOP och det är ju faktiskt gott :)
 
Annars ska jag idag städa här hemma och baka bullar. I morgon är det kalas här hemma och jag tänker bara baka bullar i år, inte tretton olika kakor, bullar, muffins och sockerkaka som jag brukar. Det går inte åt ändå, jag står alltid med massor med kaffebröd kvar.
 
Jag hade tur precis som förra året. City Gross har rabatt på lösviktsgodis så det blir lite billigare kalaspåsar i år också, perfekt! Grabben har önskat sig en glassbomb, jag är nöjd det är det enklaste som finns. Ta ett paket big pac, gröp ut mitten (spara glassen som blir över :)). Fyll hålet med godis (gelehallon är toppen), lägg på glassen som är över och frys in igen. När ungarna sen skär upp glassen blir det en lite rolig överraskning ;) Förra året fick sonen höra att hans mamma är så cool som alltid hittar på såna knasiga saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela