handla.blogg.se

Kanelbullar

Publicerad 2013-06-07 08:31:32 i Allmänt,

Igår gjorde jag kanelbullar här hemma! Så goda :) Farligt goda faktiskt. Bullar till frukost är egentligen inte helt okej men jag firar att jag fått ta en dusch i lugn och ro när mina ungar tagit en lång sovmorgon. Skönt att alltid hitta bra ursäkter till allt ;)
 
Här är iaf bullarna! Riktigt goda vart dom och ganska fina om jag får säga det själv ;) Min ugn gör dom ju tyvärr inte så fina på ytan eftersom jag inte har någon övervärme men dom smakar ju lika gott för det!
 
Idag ska jag handla till kalaset. Hamburgare, bröd, dressing, ost och grönsaker till burgarna och sen ska vi till City Gross för att köpa godis till kalaspåsarna. Lite chips, popcorn och läsk ska köpas också. Jag brukar alltid ha saft men nu är det ju herrmiddag så då ska det vara läsk tydligen :D
 
Då passar jag på att rusa in på Lindex som ligger i samma byggnad. Jag fick en kupong på 30% på ett köp efter klockan 13 idag. Bägge ungarna måste ha nya badkläder så det är lika så bäst att passa på. Både dagis och fritids har skickat med listor inför sommaren och handdukar och badkläder står på den. Grabben fick nya i vintras men dom var så stora att dom ramlade av (även fast hans lärare försökte knyta dom så hårt det gick) så han måste ju ha nya badshorts helt enkelt. Dottern måste ha minst en baddräkt till. Ett par badkläder som ska kommas ihåg till tre olika ställen funkar inte (hos mig, hos pappan och på dagis) så jag funderar på att köpa två baddräkter, en hit och en till dagis så får pappan ta det hon har här hemma redan för jag orkar inte släpa grejer fram och tillbaka hela tiden. Han glömmer det bara ändå och då blir det smärre kaos...
 
Sen ska vi förbi videoaffären och hyra en film. Utifall att dom känner att dom vill kolla på en film. Det är fortfarande flera stycken som inte svarat så jag vet inte hur många dom blir. Jag har fått ett ja från 4 stycken, nej från en och 5 har fortfarande inte svarat. Jag har inte orkat bråka om det, jag steker på hamburgare så det finns två var och blir det bara fyra stycken som kommer så får resten frysas in och tas fram en annan gång, då blir sonen glad han med :) Kom just på att jag måste köpa hamburgare så det räcker till mig, exet och hans nya också. Kan ju vara trevligt om vi också får mat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela