handla.blogg.se

Köttdisken

Publicerad 2013-06-24 06:17:36 i Allmänt,

Köttdisken på COOP är förbjuden mark för mig i åtminstonde 2 veckor framåt. Eller nej förresten. Jag måste ha tag i en bit fläskkarré tills på fredag men annars så är det förbjuden mark :) Frysen är full, jag behöver inte fylla på mer. Igår käkade vi köttfärsås. Jag gjorde den på 250 gram köttfärs, en stor gul lök, tomatpuré och en burk krossade tomater. Billig mat och det vart tillräckligt över för en lunch till mig och dessutom räcker det säkert till några piroger om jag får tid över idag att göra det. Men en platt förpackning med köttfärs frigör inte så mycket plats i frysen direkt :)
 
Till iIkväll tog jag fram 3 stycken kycklingben som jag tillsammans med ett par kabanoss-korvar ska göra någon form av kyckllinggryta med. Vi får se hur den här skåpsätarveckan slutar. Hur många roliga kombinationer jag kan komma på och hur mycket barnen äter av det hela ;)
 
På torsdag ska vi äta födelsedagsmiddag då sonen fyller år på fredag. Han får välja vad eller vart han vill äta. Han har redan konstaterat att han vill äta ute på restaurang inne i stan så vi får väl hitta något bra ställe som vi kan åka och besöka. Han skulle sätta sig och googla idag för att hitta bästa stället. Vi funderar på om vi ska göra det till en ny radition, att äta ute dagen före. Vill något av barnen äta McD blir det McD eller vill dom äta lite roligare mat blir det så. Vi får hitta på egna traditioner sen jag blev ensam med barnen.
 
På fredag när han fyller år kommer ju lite folk hit. Så då tänkte jag göra lite pullad gris (eller dragen gris/pulled pork, kärt barn har många namn). Det serveras med tortillias och massor med grönsaker. Därför måste jag köpa en bit fläskkarré soms ka få stekas i stekgrytan i ett par timmar. En av mina favoriträtter som jag hittils knappt gjort då det är svårt i min ugn utan stekgryta (går inte att ha riktigt så låg värme som man ska så all vätska kokade bort hela tiden) men nu när jag har min älskade gryta så ska det göras ofta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela