handla.blogg.se

Kvällsdopp

Publicerad 2013-06-26 06:28:07 i Allmänt,

Igår packade jag ner piroger som jag gjort (kors i taket, dom blev gjorda tillslut ;)), satte jäntan i vagnen, släpade ut grabbens cykel och så drog vi till Personnebadet som är ett poolbad här i närheten. På vägen ner insåg jag att en ordentlig ryggsäck till mig är ett måste så det måste jag köpa efter helgen! Det tar nog 25 minuter att gå dit men max 7-8 minuter med cykeln och eftersom vi går efter fritids/dagis/jobb så räknas varenda minut!
 
Men mina badkrukor kom inte ens ner i vattnet. Det var kallt, det håller jag med om. Jäklar vad jag svor när jag klev ner i vattnet, tänkte mig inte ens för... Inte så bra med en massa ungar runt en... Det hela slutade med att jag var ensam i vattnet och ungarna satt på kanten. Nästa gång det är fint väder blir det nog stranden om det inte är för sent. Vi brukar alltid åka till Sätrabadet men vi får se vad vi gör nästa gång. Det hela kostade mig 55,- i glass till ungarna. Det lär ju inte bli glass varje gång men första doppet för sommaren, ja då måste man få glass. Om dom nu bara hade doppat sig också, hmm...
 
Idag blir det full rulle. Massor med jobb. Men det är okej, jag gillar dom dagarna numera! Det är riktigt skönt att ta ut sig ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela