handla.blogg.se

Nu har jag handlat

Publicerad 2013-06-02 20:41:25 i Allmänt,

Jag har köpt lite grönsaker nu så på tisdag blir det pastasallad till jobbet. I morgon är mamma med och eftersom det är måndag kommer hon att köpa en varsin fralla från ett fik inne i stan. Dom kostar 30,-/st och är så stora att dom räcker till både frukost och lunch för mig så då får jag lunchen också betald. Matiga mackor är något annat jag kommer att ha med mig till jobbet till lunch, tänkte tom bli sådär duktig igen och baka mitt egna bröd. Om jag orkar. Jag känner just nu att det finns en risk att jag kommer att vara för trött för det tyvärr. Livet är inte så enkelt längre helt enkelt. Ensam med två barn, eget företag som man helt plötsligen blir ensam med och dessutom en underbar pojkvän som man vill träffa så ofta det går. Jag känner att brödbak kommer rätt långt ner på min lista.
 
På torsdag ska jag med ungarna till något tivoli med en kompis och hennes son (min gudson), där lär det väl gå några kronor men det blir inte så mycket som jag brukar lägga på sånt. På lördag eller söndag ska jag, killen och ungarna och åka hem till en kompis till killen och grilla så det blir ju några kronor där också. Killen brukar oftast betala men jag vill inte alltid låta honom betala, han är ju inte rikare än mig. Men han tycker att jag har ju två barn att försörja så jag ska spara på mina pengar. Men jag funkar inte riktigt så, jag gillar inte att alltid bli bjuden på allt.
 
Jag försöker att tänka mig för. Jag har suttit och funderat på om det är något mer jag behöver men nä, det är ingenting så det känns bra. Det finns inget jag ens vill ha och känner mig sugen att handla.

Kommentarer

Postat av: enkla livet

Publicerad 2013-06-03 13:17:43

hej.
tycker du skriver en väldigt bra blogg!
ville bara säga det,att jag läser.

Svar: Tack så mycket!
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela