handla.blogg.se

Prisa gud skatteåterbäringen är här

Publicerad 2013-06-04 20:50:30 i Allmänt,

Undra hur många såna tatusar jag sett på fejjan idag ;) Men ja, min kom idag den med. Nu var det ju inget jag var i jättebehov utav men jag och ungarna har varit på ikea som jag planerat. Så nu har jag ÄNTLIGEN fått nya tallrikar! Jag har haft dom sen jag flyttade hemifrån, dessutom känns det bra för varje grej jag rensar ut som var mitt och exets. 12 mattallrikar, 12 assietter och 6 skålar. Jag var på väg att köpa djupa tallrikar också men kände att vi aldrig använder djupa tallrikar ändå. Vi äter alltid fil, gröt, soppa och allt sånt i skålar så det kändes bara som att kasta ut en massa pengar i onödan!
 
Sen gick jag där och mina ögon drgs till den där gjutjärnsgrytan jag suktat över i flera år. Så nu har jag den också. Så i morgon blir det helstekt entrecote i grytan tänkte jag :)
 
Men sen det viktigaste faktiskt! En brandsläckare! Min son har tjatat massor på mig att jag ska köpa en brandsläckare och det är faktiskt en billig livförsäkring! Det är värt varenda krona den dagen det (gud förbjude) börjar brinna hemma! Så nu ska jag hitta en bra plats till den också. Där det står synligt men inte i vägen.
'
Nu åker resten av pengarna in på sparkonton. Jag har inte ens gjort av med 10% av pengarna så jag har inte det minsta dåligt samvete faktiskt. Jag gjorde en omvänd, jag säger till sonen att han måste spara minst 10%. Nu spenderade jag 10% istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela