handla.blogg.se

Så mycket

Publicerad 2013-06-10 07:27:19 i Allmänt,

Det är så många saker jag vill ha just nu Stora saker såsom en Kitchen Aid tex. Men ändå har jag känslan att nej, jag behöver den inte så jag ska inte ha den. Iaf inte nu! Nu ska jag se till att få ordning på sparkontona, få dom stabila. Mer pengar in där, sen kan jag börja tänka tanken på vad jag ska spara till först. Jag kan inte låta bli att gå in på Nordeas bank och kolla saldot. Så härligt med en liten buffert :)
 
Jag pratade med en kompis igår som också är ensamstående om matpengar. Vad är normalt, vad är för mycket, för lite? Hon har dock en lite annan situation då hon delar matkonto med sitt ex. Men jag vet inte. Räcker 3000,- i månaden? Jag vet inte, vi får väl se...

Kommentarer

Postat av: Det enkla Livet

Publicerad 2013-06-10 12:47:23

hej.
är har vi delad eonomi oxå och lägger 1.500kr var,dvs 3000kr/månad,men då ingår schampoo,balsam,deo,toappaper ,tamponger osv...räcker gott och väl....vi är 2vuxna..31år och 36år..

Svar: Jo allt sånt ingår här också i dom pengarna. Jag gillar inte att snåla på maten så vi får väl se. Det är ju dessutom så mycket som dottern inte får äta. Hade hon fått äta mer grönsaker och baljväxter hade det sett annorlunda ut. Det ska bli intressant att se vad jag handlat när månaden är slut :)
Lotta

Postat av: Linthe

Publicerad 2013-06-10 14:58:57

Nu har jag äntligen blivit av med mina skulder också, vilken härlig känsla det är. Har dessutom fyllt på sparkontot med det som blev över av skattepengarna och det känns hur bra som helst.
Har fått inspiration från dig så jag har levt snålt för att bli fri så fort som möjligt och det gick ju bra tillslut. Nu ska det sparas, kan ju lika gärna fortsätta vara snål, men kanske inte fullt lika snål som de senaste månaderna.

Svar: Vad härligt! Grattis!! Det är befriande att vara skuldfri och se hur det växer på sparkontona :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela