handla.blogg.se

Semester

Publicerad 2013-06-16 09:07:01 i Allmänt,

Idag kollade jag vad det kostar att åka till Kolmården. Jag har pratat om det i flera år och i år måste jag ta dit ungarna annars kommer sonen att bli grymt besviken tror jag nog. 1000,- i inträde för mig och ungarna! Inte hade dom några familjebiljetter, tänkte släpa med killen och tänkte gå in som familj men se, det gick icke. Jaja, det är en kostnad man får lov att ta. Det är bara sommar en gång om året :) Sen är det 160,- extra för mig och sonen att gå in i Tropikariet.
 
Mat tar jag med mig för den är inget god iaf i djurparken. Dyrt som satan är det också. Men en glass och någon souvenir lär ju inhandlas.
 
Sen är planen att besöka Gröna Lund. Inträde 300,-, ett åkband till sonen 310,- eller något sånt. 350,- för 20 kuponger så dottern kan åka lite hon med. Sen lotter till mamman för det är det jag pysslar med på grönan ;) Några hundra där med även om jag i år ska låta bli att köpa lotter som en besatt som jag gjorde förra året ;)
 
Killen och jag vill åka till fjärilshuset med barnen. Det blir runt 300,- i inträde tror jag att det var. Men det är ju inga jättepengar (där går dottern in gratis så det blev dyrare med en familjebiljett).
 
Resten av tiden blir det nog mest gratisnöjen. Stranden, poolbadet som ligger precis nedanför oss, cykelturer osv. Det kan nog bli bra det här! Några kronor får sommaren kosta men i år har jag inget kreditkort som kan rädda mig som jag haft tidigare. Blir intressant att se hur det här går. Å andra sidan har jag heller ingen kreditkortsräkning att betala så jag har mer pengar att röra mig med och månaden som kommer tänker jag inte spara något utan det får bli semesterpengar :)

Kommentarer

Postat av: Annie

Publicerad 2013-06-16 17:02:53

Hejsan

Jag ville bara säga berätta att vi har varit på Kolmården de senaste tre åren och första året släpade vi med mat, men det känns ganska onödigt för maten var både god och prisvärd. Så, de följande åren har matsäcken fått stanna hemma :-) På Mexican Corner tex åt vi jättebra nachotallrikar (med antingen köttfärs eller kyckling) för 69:- Stora portioner och jättegott! Mina två barn var 5 och 6 år förra sommaren och de delade på en portion och blev ordentligt mätta. Vid Delfinariet fanns ett hamburgerställe med vanliga menyer och även "barnlådor" för runt 35:-
Jättegott även det, och med dricka och en fin leksak.
Nham Nham vid Tigerworld har jättegod asiatisk mat som inte heller är dyr. Det vi har tagit med har varit kaffe och festisar.
Kram

Svar: Det har kanske blivit bättre sen sist vi var där då för då var vi så galet missnöjda med maten. Men det kanske får bli så ändå, pengarna i sig är ju inga problem, dom kronorna kan jag lägga ut men jag är så trött på att köpa mat i parker och såna ställen och sen bara bli näst intill äcklad av maten. Men jag kanske ger maten där en chans ändå ;)
Lotta

Postat av: annette

Publicerad 2013-06-16 20:25:29

hej.
kollade priserna och åkhäftet kostar 350kr och åkbandet 310kr,så du sparar 40kr på at köpa åkband till bägge :-)

Svar: Jo men jag behöver kuponger för treåringen måste ha en vuxen med så då blir det mycket dyrare med två åkband plus kuponger till mig.
Lotta

Postat av: annette

Publicerad 2013-06-16 20:27:17

inträde 100kr på grönan ålder melan 7-64år :-)

kolla själv!
http://www.gronalund.com/sv/Infor-besoket/Priser/

så det blir nog inte så dyrt som du hade räknat med. :-)

Svar: Jag hade kollat fel så det är rätt, det blir 200,- för oss att gå in. Tänkte fel eftersom jag kollat innan vad det kostade att gå in när det ar konsert eftersom jag ch Matte ska gå och se Tenacious d i augusti. Så det blir en hundring mindre det har du rätt i :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela