handla.blogg.se

SKÖNT!

Publicerad 2013-06-08 10:54:42 i Allmänt,

Gick precis in på sparkontot för att kolla hur det såg ut. Jag förde ju över skattepengarna dit igår. Jäklar vad skönt det var att se saldot på alla kontona! Jag har en buffert för första gången i mitt liv. Som är på mer än några få 1000. Underbart!
 
Idag blir det ännu en mysdag som inte kostar något speciellt. Egentligen skulle vi åkt och grillat hos en kompis till honom och då behövt köpa mat men nu blir det att vi åker och fiskar istället och sen åker hem till hans kompis och fikar. Låter som en toppenbra idé tycker jag, snål som jag är ;) Jag kan tom ta med mig fika till alla för bullar finns det så det räcker och blir över här hemma!
 
Kalaset kostade mig runt 800,- ungefär. Det är hamburgare med alla tillbehör, godispåsar, glassbomb och lite andra småsaker. Men det är helt okej, det händer en gång/år. Jag är nöjd att jag inte köpte en helsikes massa kakor och grejer för det hade inte gått åt. Eftersom jag inte visste hur många som skulle komma (sex stycken kom tillslut) så fick jag köpa på mig en hel del mer än vad som gick åt. Jag hade 7 hamburgare och 11 bröd kvar tex. Nu ska jag bara få plats med allt detta i frysen, lycka till ;)

Kommentarer

Postat av: annette

Publicerad 2013-06-08 20:21:05

hej.
kollade på mitt sparkonto..2.500kr bara...:-(
egen sjukdom,kattens sjukdom och senare avlivning utav katten,resa till föräldrarna har tömt regält på kontot,så nu ska vi bygga upp lite gen :-)
men juli,då ger jag fan i att spara ett öre,då är det semester!
en bra blogg du har1 blir jätteinspirerad att skriva själv!
/ det enkla livet
(bloggen heter det enkla lvet därför at jag lever enkelt och älskar enkelhet och att inte krångla till det så förbaskat.)

Svar: Så här mycket har jag som sagt inte sparat på många år. Nu i juni lär det nog inte bli så mycket sparande ändå eftersom det är semester här hemma också :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela