handla.blogg.se

Ta vara på mat

Publicerad 2013-06-03 19:25:33 i Allmänt,

Hade lite mer än en halv mjölk som gått ut i förrgår. Så idag vart det plättar till barnen. Tyvärr hade jag bara 2 ägg hemma så det vart inte så mycket sm jag hade hoppats på. En mamma till en av grabbens kompisar ringde och frågade om han fick komma hit då hans syster skulle spela fotboll. Men han hade redan ätit. Men eftersom det var plättar så frågade jag om han ville ha lite efterrätt (kan inte med att låta honom titta på när vi äter). Han, grabben ch jäntan delade på 50 plättar, inte en endaste en sparades till mamman ;) Tur som hade jag en lunchlåda i kylen som jag tog istället.
 
Jag hade tagit fram kycklingben som jag skulle gjort till middag tills jag insåg att mjölken gått ut. Men jag slängde in dom i ugnen med lite olja, soja, honung och rosmarin på och så ska jag ha dom till lunchsallader. Pastan är kokad, grönsakerna skurna och kycklilng ligger och svalnar, sen är två dagars pastasallader klara! Jag säger det igen, jag kämpar på med att dra ner på kostnaderna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela